lørdag den 2. februar 2013

Fastelavnsskitser


Jeg har længe puslet med tanken om at forvandle Karla til en lille humlebi til fastelavn, og i aftes skitserede jeg tanker og ideer. Jeg bruger samme fremgangsmåde som ved edderkoppekostumerne, som jeg lavede til Halloween. De bestod i al deres enkelthed af en aftagelig overdel af pap, som jeg havde betrukket med sort filt. Herpå riede jeg en flad 'pude' - også af sort filt - som udgjorde edderkroppens krop (tror man med fordel kan bruge en krum nål, men sådan en havde jeg  ikke). Denne gang er det biens brod og vinger, der skal ries på. Tror det bliver rigtig fint, og det smarte er at det blot kræver et par sorte strømpebukser og en sort bluse - noget de fleste har... 
Her til aften fik jeg lavet følehornene. Jeg brugte en sort hårbøjle, 2 flamingo kugler i en passende størrelse og en hulens masse piberensere. Jeg havde også købt sort kantebånd til at vikle om, men det viste sig at det fungere meget bedre med piberenserne, som blev viklet om igen og igen og... Tror det er meget karakteristisk for mig at jeg finder på 'along the way', dvs jeg har en overordnet idé - men ikke en klar måde, hvorpå jeg kommer til målet (nok en 'skade' fra mit metodeorienterede studie) Til sidst fik kuglerne et lag maling.
Hvis I stadig mangler inspiration til fastelavn har jeg en del på min pinterest side.

16 kommentarer:

  1. Det er en rigtig sød ide, og ihh hvor er du kreativ og har mod på at lave det hele selv. Det vil helt sikkert klæde hende godt :-)
    God søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes det er sjovt at lave det selv - og ikke mindst det kreative ved at finde på :) Håber også det vil klæde hende :)

      Slet
  2. Det ser ud til at være et godt projekt, du er begyndt på - meget fint og kreativt:) Hvordan vil du lave vingerne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er også meget spændt på det. Vingerne tror jeg bliver kraftigt ståltråd med sorte nyloner, med helt hvordan ved jeg ikke - så følg endelig med :)

      Slet
  3. Ihh... Hvor ser det fint ud Anita - det kan du altså bare det dersens syning! Glæder mig rigtig meget til at se det endelige resultat. Er sikker på at Karla bliver den sødeste humlebi nogensinde! Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for den fine kompliment søde Louise. Jeg glæder mig også til resultatet, og se min lille krudstugle forvandle sig til bi :) Kh Anita

      Slet
  4. Hvor ser det allerede skønt ud! Og det kan jo ikke andet end blir super skønt og hammer sødt :-) du er så fantastisk til kostumer! H en smuk dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Mette, håber også det bliver et rigtig fint kostume :) Syntes det er en skøn måde at være kreativ på, men det med DIY - der er du jo eksperten :) ha en rigtig dejalig dag. Kh Anita

      Slet
  5. Hvor fint- Glæder mig til at se den lille trold i det fine kostume

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nina, tror jeg er mindst lige så spændt :) Håber det går godt med at jonglere arbejdsliv und alles. Ha en skøn dag. Kh Anita

      Slet
  6. Hvor er det bare smart. glæder mig til at se dem lille humlebi..
    Kh Anja.

    SvarSlet
  7. Tak Anja, ja håber hun bliver en sød en af slagsen :) Hvor ser det bare hyggeligt ud med jeres blogtræf - hvem der bare boede i Århus... Ha en rigtig dejlig dag. Kh Anita

    SvarSlet
  8. hihi smiler stort - hun bliver en sød lille humlebi - den gule farve er jo intet mindre end SKØN! Vi skal besøge mine forældre il fastelavn, pynser også på lidt udklædning, men det bliver vidst ikke ligeså gennemarbejdet og fint som dit :) Glæder mig til at se det færdige resultat:)

    SvarSlet
  9. Tak søde Mille, kunne heller ikek stå for alt det gule - det minder jo lidt om forår... Kh Anita

    SvarSlet
  10. Skønt med et hjemmelavet kostume!- gid jeg havde tiden og evnerne:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ak ja, tiden...det blev ret sent en del aftner, men det var det hele værd :)

      Slet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.