torsdag den 3. juli 2014

Ferieminder

 

Jeg sad i aftes og kiggede billeder fra vores tur til Amsterdam sidste sommer. Hold op hvor var det en dejlig tur, og hvor er Karla dog lille. Tænk, der er gået et helt år...og hvor er der sket meget. I år er hun mere med, og det er dejligt at opleve hendes begejstring over vores forestående ferie. Hun snakker dagligt om Frankrig, om vi skal sove der (ja!) og at der er varmt og hun skal bade.

Jeg har kun positivt at sige om Amsterdam, som i øvrigt er en by der trods sit ry er ganske udmærket som storbyferie med (små) børn. Det er en gå-by i stil med København, og det er nemt at komme rundt med klapvogn - så længe man husker at passe på cyklerne! Jeg kan også anbefale at parkere bilen udenfor centrum, og tage toget ind - det var billig langtids parkering.

Hvis I planlægger en tur til Amsterdam kan jeg klart anbefale zoo, som er anlagt som en stor smuk park, der er en oplevelse i sig selv. De 9 gader med de små butikker og kanalrundfarten er selvfølgelig et must, men også området omkring Amstelfloden og den store Vondelpark med legepladser, springvand og smukt anlagte blomsterbede er et besøg værd. Hvis I vil nyde en lækker middag væk fra den turistede del af Amsterdam skal I besøge Hotel de goudfazant, som intet har med et hotel at gøre, men er en gammel industribygning på den anden siden af Ij floden.

Køreturen derned var nok den største udfordring - ja, lige bortset fra det at have vand på alle sider af sin feriebolig, og en lille krudtugle, der gerne ville løbe omkring - men med bøger, I-pad, rigelige forsyninger af sunde snacks og mange pauser undervejs gik det faktisk rigtig fint. Tror begge piger slægter deres far på, hvad angår køreglæde... og vi har faktisk taget udfordringen op igen i år, da turen i år går til Sydfrankrig.

Du kan læse lidt mere om vores Amsterdamtur her og her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.